Gustaf er enig: ”Det kan være irriterende. Når jeg har en idé jeg elsker, og Malin ikke liker den, så kan det være frustrerende, men det eneste som skjer er at det ikke blir noen låt,” sier han, og kanskje er denne kompromissløse arbeidsformen nøkkelen til at duoens musikalske uttrykk har markert seg på den internasjonale musikkscenen. Den analogfuturistiske sounden deres er tidløs og framtidsrettet, og den høres ut som et resultat av en tidsreise fra historiens store musikalske forbilder til fremtidens bautaer med en kombinasjon av akustiske komposisjoner og diskret bruk av moderne, digitale teknologier og auto-tune-effekter. Låtene er dansbare og fungerer både til fartsfylt dans og slow-dance, men melankolien er gjennomgripende med sanger om savn og å vente forgjeves ved telefonen. Instrumenteringen er luftig og låter nesten pustende med synth-lydene, de disktrete trommene og den lune bassen og gitaren som virvler rundt Malins distinkte vokal.
Imidlertid har duoens kompromissløse stil også skapt utfordringer rundt produksjonen av det nye albumet. De to snakker om hvordan sporet ’So Much It Hurts’, som er andresingelen fra ’Everybody’s Heart Is Broken’, nesten ikke ble med på albumet.
Imidlertid har duoens kompromissløse stil også skapt utfordringer rundt produksjonen av det nye albumet. De to snakker om hvordan sporet ’So Much It Hurts’, som er andresingelen fra ’Everybody's Heart Is Broken Now’, nesten ikke ble med på albumet.