I global målestokk er NAD en mindre produsent som konkurrerer med giganter. Derfor er det gull verdt for dem å ha en partner som på grunn av historikken og det tette samarbeidet behandler NAD som sitt eget merke. Nye NAD-produkter blir raskt en del av HiFi Klubbens sortiment, og NAD-teamet får rask tilbakemelding om kundenes oppfatning av produktene. Hvis det er det minste problem med et produkt, får NAD beskjed med det samme, slik at de kan løse det. Gord Simmonds sier:
”Vi har alltid lyttet når de sier hva de trenger i butikkene sine. Og de holder oss informert om det europeiske markedet, som står for halvparten av salget av produktene våre.”
HiFi Klubben er også gode til å spotte trender og endringer i markedet på grunn av den tette kontakten med kundene. Et eksempel er musikkstreaming, som var helt nytt for bare 10 år siden. HiFi Klubben var raskt ute med å snakke med NAD om plattformer til formålet.
”Dette førte til Bluesound, som er en del av Lenbrook, men et konsept som ble til gjennom dialogen med HiFi Klubben,” forteller Gord Simmonds og fortsetter:
”En annen virkelig interessant del av samarbeidet er at Peter Lyngdorf og teamet hans involverer seg i mange forskjellige aktiviteter i lydverdenen. Som den nye forsterkerteknologien, Purifi, som Peter Lyngdorf er investor i. Vår NAD M33-forsterker er det første produktet på verdensbasis med Purifi-teknologi.”