Hopp til innhold

Det er dumt å betale for mye og ikke få 6 års garanti

EKSTRA GARANTI FOR MEDLEMMER

I HiFi Klubben har vi håndplukket et bredt utvalg av markedets beste lyd- og bildeprodukter som er laget for å tåle mange år med flittig bruk. Derfor gir vi deg alltid en bedre garanti enn de grunnleggende rettighetene du har etter loven. Når du handler hos HiFi Klubben, får du som minimum 5 års fabrikkgaranti på alle produkter, uansett om du er medlem eller ikke.

Hvis du melder deg inn i HiFi Klubbens Kundeklubb, gir vi deg ytterligere 1 års ekstra medlemsgaranti på alle dine hi-fi-kjøp, og som medlem får du hele 10 års garanti på utvalgte høyttalermodeller.

Under garantiperioden vil varene dine bli reparert uten omkostninger for deg. Hvis reparasjon ikke er mulig, vil produktet bli erstattet med et identisk produkt. Hvis ikke dette kan skaffes lenger, erstattes det med et tilsvarende produkt.

Medlemskapet koster deg ikke en krone. I stedet får du, i tillegg til ekstra garanti, nyhetsbrevet vårt på e-post med medlemstilbud, konkurranser, spennende arrangementer m.m.

Se flere fordeler, og meld deg inn i klubben

REPARASJON

Det er alltid irriterende når et produkt som er kjøpt hos oss går i stykker eller ikke fungerer perfekt, men vi er klare til å hjelpe. Hvis uhellet er ute, må du alltid kontakte vår kundeservice før du sender oss enheten. Du kan selvfølgelig også alltid komme innom en av butikkene våre og få hjelp. Ofte kan problemet enkelt løses uten at produktet trenger å sendes til reparasjon. Dette sparer både tid og ressurser.

Hvis selve produktet viser seg å være defekt, sørger vi for at det blir reparert raskest mulig. Vår kundeservice er alltid klar til å besvare spørsmålene dine og hjelpe deg i forbindelse med innsending av defekte produkter.

Vi har vår egen tekniske serviceavdeling der vi utfører reparasjoner raskt og profesjonelt. Vi tilbyr også gjerne reparasjon, selv om produktet ditt er utenfor garantiperioden.

Hvis du har mulighet for det, vil vi anbefale at du sparer på pappeskene til det nye utstyret ditt. Hvis du skulle få behov for å flytte på apparatene senere, så er du sikker på at de ikke blir ripet opp eller tar skade på annen måte. Naturligvis må du også ta vare på kvitteringen – men ikke sammen med apparatene (i tilfelle tyveri).

GARANTIBESTEMMELSER

  1. HiFi Klubben yter 5 års fabrikkgaranti regnet fra kjøpsdato, med mindre noe annet fremgår av kjøpskvitteringen. Garantien gjelder kun ved innlevering i en av HiFi Klubbens butikker eller etter avtale ved henvendelse til kundeservice. Avhenting og utlevering er ikke omfattet. Ved innmelding i HiFi Klubbens Kundeklubb utvides garantien med 1 år på hi-fi.
  2. Garantien dekker fabrikkfeil og omfatter reservedeler og arbeidslønn.
  3. Pærer i projektorer dekkes av garantien, forutsatt at pæren ikke har brukt opp nominell levetid, og forutsatt at pæren ikke har lidd overlast i form av støv, røyk eller feilaktig avslåing av projektoren.
  4. Garantien dekker ikke riper/småskader, slitasje, misbruk, feilaktig tilkobling, skader som har oppstått under transport, profesjonell bruk, mangelfullt vanlig vedlikehold, batterier i produkter, tyveri eller brann. Eventuelt tap av data er ikke omfattet av garantien. Garantien dekker ikke tredjepartsprodukter eller feil forårsaket av tilkobling til tredjepartsprodukter.
  5. Garantien gjelder kun ved fremvisning av kjøpskvittering når apparatet leveres inn. På kvitteringen skal de fremgå kjøpsdato, varetype og eventuelt serienummer.
  6. På TV-er ytes det 5 års fabrikkgaranti. Den utvidede medlemsgarantien gjelder ikke TV-er.
  7. Mediefiler (lydfiler, film, bilder og lignende) som er lagret på harddisker, bærbare produkter etc., er ikke omfattet av garantien. Det samme gjelder for eventuelle følgevirkninger av datatap. Hvis apparatet/harddisken er defekt, vil feilen bli utbedret i henhold til garantibestemmelsene. HiFi Klubben er ikke ansvarlig for eventuelt tap av data.
  8. Tilkobling til andre enheter: Når du kobler elektroniske apparater til hverandre – inkludert høyttalere, subwoofere, PC-er og alle former for kabler – må du sørge for at samtlige apparater er helt avslått når du kobler dem sammen. Dette kan du gjøre med strømbryteren eller eventuelt ved å dra ut strømkabelen hvis apparatet ikke har en strømbryter som slår av strømmen fullstendig. Det er ikke tilstrekkelig å sette apparatene i standby. Følger du ikke disse retningslinjene, risikerer du å skade ett eller flere av apparatene dine. Hvis du kobler en PC til et anlegg, kan du også kjøpe en “Ground Isolator”, som minimerer risikoen. Garantien dekker ikke feil eller følgeskader som har oppstått på grunn av feilaktig tilkobling.