COVID-19-pandemien har skapt mange forstyrrelser i verdensproduksjonen det siste året:
- Fabrikker har vært stengt i lengre perioder og åpner opp igjen til en enorm etterspørsel som man har vanskeligheter med å møte.
- Underleverandører har vært satt ut av spill, og noen har forsvunnet helt underveis. Dette gjør at de som skulle bruke akkurat den chipen fra den fabrikken må prøve å få den produsert et annet sted.
- Prisene på mange råvarer har steget voldsomt, og produsentene får dermed vanskeligheter og ser etter andre leverandører.
- Fraktprisene har steget voldsomt, og man leter derfor etter billigere (og langsommere) alternativer.
Utfordringene merkes på f.eks. mobiltelefoner, PC-er, TV-er og hi-fi-utstyr, men også i mange andre bransjer.
Du vil derfor oppleve flere restordrer enn tidligere hos HiFi Klubben, og når vi gir korona-pandemien skylda, så er det faktisk noe i det, selv om vi alle håper at disse problemene snart tilhører fortiden.
Varemangel er én ting, leveringstider er noe annet
I tillegg til restordreproblematikken opplever vi dessverre også at vi får bekreftede leveringsdatoer fra leverandørene våre som senere blir endret.
Dette synes vi er spesielt leit, fordi det betyr at vi må endre på den forventede leveringsdatoen vi gir til kundene våre som venter på varene sine. Av og til endres datoen til og med flere ganger.
Du kan imidlertid være helt trygg på at innkjøperne våre jobber på spreng for å få varene på plass så raskt som overhodet mulig, og at de forventede leveringsdatoene er så presise som mulig. Enhver endring av forventet leveringsdato er alltid på grunn av utenforliggende omstendigheter som vi ikke kan påvirke.
Hvis en vare er utsolgt, så kan du se den forventede leveringstiden på produktet på nettsiden vår. Her kan du også be om å få beskjed når varen er på lager igjen.
Du kan alltid kontakte kundeservice eller butikkene våre ved spørsmål om leveringstid, så vil vi svare så godt vi kan.