Hopp til innhold

Reparasjon og reservedeler

I HiFi Klubben har vi eget serviceverksted og mange års erfaring med produktene våre. Derfor kan vi i de fleste tilfeller utføre reparasjoner på apparatet ditt. Reparasjon eller bytte av skadet del er i de fleste tilfeller også det best for miljøet. Vi står også klare til å hjelpe hvis du trenger et høyttalerelement eller andre reservedeler.

REPARASJON OG SERVICE RASKT OG EFFEKTIVT

HiFi Klubbens serviceverksted har direkte kontakt med produsentene, og vi har komplett service-dokumentasjon på alle produktene våre. Hos oss vil du alltid få en reparasjon korrekt utført med bruk av originale reservedeler over alt der det er mulig. Våre erfarne serviceteknikere arbeider raskt og effektivt slik at vi kan gi deg konkurransedyktige priser på både arbeid og reservedeler. Normal reparasjonstid hos oss er 2-5 uker.

RESERVEDELER

Har du spørsmål om reservedeler, eller ønsker du å bestille reservedeler? Da kan du kontakte kundeservice på [email protected] eller på telefon 22 13 22 13. Du kan naturligvis også søke hjelp i en av våre butikker.

OBS! Ved bestilling av reservedeler online tilkommer fraktkostnad på kr 199 pr. best illing.

SLIK GJØR DU

Skal apparatet ditt til reparasjon eller service, kan du levere det inn til en av HiFi Klubbens butikker. Om du ikke bor i nærheten av en butikk kan du ta kontakt med vår kundeservice for å få tilsendt returlapp. Husk å legg med kvittering, eller kopi av kvitteringen, sammen med apparatet. Kvitteringen er din dokumentasjon for gyldig garanti. Hvis du har en konto hos oss kan du enkelt laste ned kvitteringen under din profil på hifiklubben.no.  

Vær oppmerksom på:

  • Produktet bør alltid leveres inn/sendes i original emballasje. Hvis du ikke har den originale emballasjen, anbefaler vi at du leverer inn apparatet til din nærmeste HiFi Klubben butikk. Apparater innsendt i uoriginal emballasje dekkes ikke av transportforsikring, verken ved frem- eller tilbakesendelse.
  • Kvittering (eller kopi av kvittering) skal legges ved sammen med produktet.
  • Beskriv hva som er feil med produktet etter beste evne. Korrekt feilbeskrivelse er svært viktig for at vi skal kunne hjelpe deg med å få produktet reparert og tilbake i normalt stand.
  • Er ditt produkt utenfor garanti eller reklamasjonstiden tilkommer forskuddsbetaling på minimum 800kr ved innlevering av service.
  • Fraktomkostninger ved direkte forsendelse til verksted betales av avsender.
  • HiFi Klubben betaler returfrakt på garantireparasjoner.
  • Les alltid bruksanvisningen og forsikre deg om at produktet ikke er brukt feil før du leverer det til reparasjon. I noen tilfeller kan en ”reset” av apparatet hjelpe på feilen. Prøv dette hvis det er mulig (gjelder først og fremst produkter med digital teknologi, se bruksanvisningen).
  • Ta alltid kontakt med oss før du sender et apparat til service.

Vilkår for reklamasjonsreparasjoner:

  • Foruten angrefrist ved postordrekjøp, følger vi Forbrukerkjøpslovens krav til reklamasjon ved normalt brukt og forsiktighet.
  • Produkter til profesjonelt bruk har 2 års reklamasjonstid.
  • Reklamasjonen dekker ikke normal slitasje.
  • Garantireparasjoner skal utføres av oss eller serviceverksted godkjent av oss.

FEILSØKING OG PRISOVERSLAG

Hvis det ikke lenger er garanti på apparatet ditt, og du er i tvil om det lønner seg å reparere, kan du be om et prisoverslag på reparasjonen. Pris på feilsøking er 800 kr. Ved reparasjon trekkes dette beløpet fra den samlede prisen. Ta kontakt for nærmere informasjon