Hopp til innhold

Reparasjon og reservedeler

I Hi-Fi Klubben har vi eget serviceverksted og mange års erfaring med produktene våre. Derfor kan vi gjøre reparasjoner på apparatet ditt raskt og korrekt. Vi står også klare til å hjelpe hvis du trenger et høyttalerelement eller andre reservedeler

Reparasjon og service raskt og effektivt

Hi-Fi Klubbens serviceverksted har direkte kontakt med produsentene, og vi har komplett service-dokumentasjon på alle produktene våre. Hos oss vil du alltid få en reparasjon korrekt utført med bruk av originale reservedeler over alt der det er mulig. Våre erfarne serviceteknikere arbeider raskt og effektivt slik at vi kan gi deg konkurransedyktige priser på både arbeid og reservedeler.

Reservedeler

Har du spørsmål om reservedeler, eller ønsker du å bestille reservedeler? Da kan du kontakte kundeservice på [email protected] eller på telefon 22 13 22 13.

NB: Ved bestilling av  reservedeler tilkommer fraktkostnad på kr 199 pr bestilling.

Slik gjør du

Skal apparatet ditt til reparasjon eller service, kan du levere det inntil en av Hi-Fi Klubbens butikker. Husk å ta med eller legge ved kopi av kvitteringen sammen med apparatet, siden den er din dokumentasjon av garanti og for eventuelle forsikringer.

Vær oppmerksom på:

  • Produktet bør alltid leveres inn/sendes i original emballasje. Hvis du ikke har den originale emballasjen, anbefaler vi at du leverer inn apparatet til din nærmeste Hi-Fi Klubben butikk. Spesielt med tyngre apparater er dette svært viktig. Apparater innsendt i uoriginal emballasje kan ikke dekkes av transportforsikring, verken ved frem- eller tilbakesendelse.
  • Kvittering (gjerne kopi) i tillegg til en nøyaktig feilbeskrivelse skal alltid være med produktet til reparasjon.
  • Fraktomkostninger legges ikke til ved innlevering av reparasjon til en av Hi-Fi Klubbens butikker.
  • Er ditt produkt utenfor garanti eller reklamasjonstiden, så tilkommer forskuddsbetaling på minimum 400kr ved innlevering av service til butikk.
  • Fraktomkostninger ved direkte forsendelse til verksted betales av avsender. Hi-Fi Klubben betaler returfrakt på garantireparasjoner.
  • Les alltid bruksanvisningen og forsikre deg om at produktet ikke er brukt feil før du leverer det til reparasjon. I noen tilfeller kan en ”reset” av apparatet hjelpe på feilen. Prøv dette hvis det er mulig (gjelder først og fremst produkter med digital teknologi, se bruksanvisningen).
  • Ta alltid kontakt med oss før du sender et apparat til service.
  • Vilkår for reklamasjonsreparasjoner
  • Foruten angrefrist ved postordrekjøp, følger vi Forbrukerkjøpslovens krav til reklamasjon ved normalt brukt og forsiktighet.
  • Reklamasjonen dekker ikke normal slitasje.
  • Produkter til profesjonelt bruk har 3 måneders reklamasjon.
  • Garantireparasjoner skal utføres av oss eller serviceverksted godkjent av oss.
  • Defekte varer skal alltid returneres/sendes i original emballasje/innpakning.
  • Fraktkostnader til verksted påkostes av sender. Vi betaler ved reklamasjon.
  • Kjøpekvittering og utførlig feilbeskrivelse skal alltid følge med reklamasjoner.
  • Er du usikker på om det er feil ved produktet må bruksanvisning leses, og du bør forvisse deg om at produktet ikke er brukt feil.
  • Du skal alltid ta kontakt med oss før varen sendes for retur/reparasjon.

Feilsøking og prisoverslag

Hvis det ikke lenger er garanti på apparatet ditt, og du er i tvil om det lønner seg å reparere, kan du be om et prisoverslag på reparasjonen. Pris på feilsøking varierer fra disktrik til distrikt - ta kontakt for nærmere informasjon. Ved reparasjon trekkes dette beløpet fra den samlede prisen.