Hopp til innhold

Service og reklamasjon

Her kan du lese mer om våre løsninger for reklamasjoner og reparasjoner, innenfor og utenfor garantien. I HiFi Klubben har vi eget serviceverksted og mange års erfaring med produktene våre. Derfor kan vi i de fleste tilfeller utføre reparasjoner på apparatet ditt. Reparasjon eller bytte av skadet del er i de fleste tilfeller også det best for miljøet. Vi står klare til å hjelpe hvis du trenger et høyttalerelement eller andre reservedeler.

PROBLEMER MED VARE INNENFOR GARANTITIDEN?

Du kan levere inn din vare på kryss og tvers av butikker, uavhengig av hvilken HiFi Klubben du har kjøpt den av. Om du ikke har noen HiFi Klubben i nærheten kan du ta kontakt med vår kundeservice for å få tilsendt en gratis returlapp. Din service vil så bli videresendt til korrekt verksted. HiFi Klubbens serviceverksted har direkte kontakt med produsentene, og vi har komplett service-dokumentasjon på alle produktene våre. Hos oss vil du alltid få en reparasjon korrekt utført med bruk av originale reservedeler over alt der det er mulig. Våre erfarne serviceteknikere arbeider raskt og effektivt slik at vi kan gi deg konkurransedyktige priser på både arbeid og reservedeler. Normal reparasjonstid hos oss er 2-5 uker. 

Det må kunne fremvises kvittering eller kopi av kvittering ved garantisaker. 

PROBLEMER MED VARE UTENFOR GARANTITIDEN, ELLER HAR DU EN FEIL PÅ DIN VARE SOM IKKE ER DEKKET AV GARANTIEN?

Hvis det ikke lenger er garanti på apparatet ditt, og du er i tvil om det lønner seg å reparere, kan du be om et prisoverslag på reparasjonen. Pris på feilsøking er 800 kr. Du velger så selv om du vil utføre reparasjonen eller ikke. Ved reparasjon trekkes dette beløpet fra den samlede prisen. Dersom du ikke ønsker reparasjon, og ikke vil ha produktet i retur, sørger vi for å resirkulere det på en forsvarlig måte. Ta kontakt for nærmere informasjon.

VIKTIG Å TENKE PÅ VED INNLEVERING AR REPARASJON/REKLAMASJONER

  • Produktet bør alltid leveres inn/sendes i original emballasje. Hvis du ikke har den originale emballasjen, anbefaler vi at du leverer inn apparatet til din nærmeste HiFi Klubben butikk. Apparater innsendt i uoriginal emballasje dekkes ikke av transportforsikring, verken ved frem- eller tilbakesendelse.
  • Kvittering (eller kopi av kvittering) skal legges ved sammen med produktet.
  • Beskriv hva som er feil med produktet etter beste evne. Korrekt feilbeskrivelse er svært viktig for at vi skal kunne hjelpe deg med å få produktet reparert og tilbake i normalt stand.
  • Er ditt produkt utenfor garanti eller reklamasjonstiden tilkommer forskuddsbetaling på minimum 800kr ved innlevering av service.
  • Fraktomkostninger ved direkte forsendelse til verksted betales av avsender.
  • HiFi Klubben betaler returfrakt på garantireparasjoner.
  • Les alltid bruksanvisningen og forsikre deg om at produktet ikke er brukt feil før du leverer det til reparasjon. I noen tilfeller kan en ”reset” av apparatet hjelpe på feilen. Prøv dette hvis det er mulig (gjelder først og fremst produkter med digital teknologi, se bruksanvisningen).
  • Ta alltid kontakt med oss før du sender et apparat til service.

Vilkår for reklamasjonsreparasjoner:

  • Foruten angrefrist ved postordrekjøp, følger vi Forbrukerkjøpslovens krav til reklamasjon ved normalt brukt og forsiktighet.
  • Produkter til profesjonelt bruk har 2 års reklamasjonstid.
  • Reklamasjonen dekker ikke normal slitasje.
  • Garantireparasjoner skal utføres av oss eller serviceverksted godkjent av oss.
  • Ta alltid kontakt med oss før varen sendes for retur/reparasjon