HiFi Klubben

Hopp til innhold
Lokale tilbud Gjør et kupp på utstillingsmodeller, utgående produkter og overskuddslager fra alle butikkene våre Les mer

Service og reklamasjon

Våre løsninger for reklamasjoner og reparasjoner, innenfor og utenfor garantien.

Problemer med vare innenfor garantitiden?

Vi har 5 år garanti, 6 år garanti til alle medlemmer. 

Du kan levere inn din vare på kryss og tvers av butikker, uavnhenig av hvilken HiFi Klubben du har kjøpt den av. Om du ikke har noen HiFi Klubben i nærheten kan du ta kontakt med vår kundeservice for å få tilsendt en gratis returlapp. Din service vil så bli videresendt til korrekt verksted. Hi-Fi Klubbens serviceverksted har direkte kontakt med produsentene, og vi har komplett service-dokumentasjon på alle produktene våre. Hos oss vil du alltid få en reparasjon korrekt utført med bruk av originale reservedeler over alt der det er mulig. Våre erfarne serviceteknikere arbeider raskt og effektivt slik at vi kan gi deg konkurransedyktige priser på både arbeid og reservedeler. Normal reparasjonstid hos oss er 3-6 uker. 

Det må kunne fremvises kvittering eller kopi av kvittering ved garantisaker. 

Problemer med vare utenfor garantitiden eller har du en feil på din vare som ikke er dekket av garantien?

Vi hjelper deg fortsatt etter beste evne! Du kan fortsatt levere inn eller sende inn din vare til oss. Om varen er utenfor garanti og skal sendes inn til oss må den sendes inn for egen regning. Etter at produkt er innlevert vil vi gi et estimat på hva reparasjon vil koste. Du velger så selv om du vil utføre reparasjonen eller ikke. Vi tar et depositum på 850 kr uansett for et estimat uansett om du ønsker å utføre reparasjonen eller ikke.

Viktig å tenke på ved innlevering ar reparasjon/reklamasjoner

  • Produktet bør alltid leveres inn/sendes i original emballasje. Hvis du ikke har den originale emballasjen, anbefaler vi at du leverer inn apparatet til din nærmeste Hi-Fi Klubben butikk. Spesielt med tyngre apparater er dette svært viktig. Apparater innsendt i uoriginal emballasje kan ikke dekkes av transportforsikring, verken ved frem- eller tilbakesendelse
  • Kvittering (gjerne kopi) i tillegg til en nøyaktig feilbeskrivelse skal alltid være med produktet til reparasjon
  • Fraktomkostninger ved direkte forsendelse til verksted betales av avsender. Hi-Fi Klubben betaler returfrakt på garantireparasjoner.
  • Les alltid bruksanvisningen og forsikre deg om at produktet ikke er brukt feil før du leverer det til reparasjon. I noen tilfeller kan en ”reset” av apparatet hjelpe på feilen. Prøv dette hvis det er mulig (gjelder først og fremst produkter med digital teknologi, se bruksanvisningen)
  • Vilkår for reklamasjonsreparasjoner
  • Foruten angrefrist ved postordrekjøp, følger vi Forbrukerkjøpslovens krav til reklamasjon ved normalt brukt og forsiktighet.
  • Reklamasjonen dekker ikke normal slitasje/uhell
  • Garantireparasjoner skal utføres av oss eller serviceverksted godkjent av oss
  • Fraktkostnader til verksted påkostes av sender. Vi betaler ved reklamasjon
  • Ta alltid kontakt med oss før varen sendes for retur/reparasjon